Tuesday, March 29, 2011

PEREMPUAN vs SUAMI ORG

              Pagi ni agak cool sikitla,cuaca pon ok jerk..x mcm 2,3 hari lepas,pns gile. Mood pg nie pon okey, xla mcm semalam yg agak moody ckt..heheheee,smua gara2 team bru dlm psukan BUMBLE BEE ni la.Tension je rasa...Pagi nie lain pulak, mcm2 pulak aku dgr stori mori yg agak kurng best..huh,mcm2 la org zaman skrg nikan..Bile dibg title 'Selfish' mrh pulak,tp xsedar diri 2 mcm mane..(sori terlebih mrh pulak).
              PEREMPUAN...aku rs sgt subjektif la nak dirungkaikan,sbb aku pon perempuan jgk.hahahaaa..Tapi perempuan zaman skrg ni lain mcm ckt kot,aku rs la..Banyak y pentingkan diri sndiri tnpa fkrkan kaum sejenis ngan dia..Stori pg ni psl perempuan VS suami org..Kenape erk,sjk kebelakangan ni byk perempuan yg berstatus bujng suka kat  laki org,pelik aku..Memgla laki org 2 caring,penyayng tp korg xtau smua psl lelaki 2 right..Luaran mcm lelaki 2 terbaek dr ladang,tp try dok seminggu kalo nak rsla kan..Bak kata pepatah sepanyol ' Practice Make Perfects" hahaahaaa....Aku xbole nk slhkan lelaki sbb lelaki ni sememgnye Allah swt da jdikan mereka ni semmngnye xpenah rs ckup dgn yg 1 (bini la mksudnye) tp yg permpuan berglr anak dara nie cube la tahan diri dr godaan syaitan 2..hdup kt dunia nie pon bukan la lm mana pon..tp sje je cr nahas..Benci aku..Ms aku bujang dlu,rmi je laki org nk kwn (ceh,riak kejap) tp aku rs benda ni simple la..pokok pangkal nye hati...xkan la sngup nk hancurkan hati perempuan lain demi sebuah perasaan yg aku rs bole hilang sekelip mata 2..hish,dunia2..
               Mak kata mak benci..mak benci la nok..cube la behave ckt wahai perempuan2 kt luar 2..kt nie perempuan senang je kalo nk msuk syurga,jnji ikot flow yg Allah swt 2 bg. Memgla sush mula2 tp kalo da biasa ok je teman rs..Teman pon dlm usaha ke arah 2,i' Allah..doakan ye..Ni ha teman bg lagu nie,korg cr r sndiri ye..Lirik je yg ada pon...
                                            

Wanita 

 Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adama turut sunyi tanpa Hawa

Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh 
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh

Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat dibahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk

Didiklah wanita dengan keimanan 
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita berharap pada yang binasa

Engkaulah wanita istimewa

Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan 
Bukan jua penghinaan dari Tuhan 
Bahkan sebagai hiasan kecantikan 
         
               
            
                

4 comments:

  1. mane bole blame 1 pihak je...bertepuk sblah tgn xde bunyi der...

    ReplyDelete
  2. tapi der, bnda ni bergantung pd diri sndiri jgk der..2 pendapat aku je

    ReplyDelete
  3. Camner la nak bagi yang terbaik untuk seorang lelaki... Lelaki tak pernah sempurna dengan seorang perempuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. mgkin..perempuan pon xpernah sempurna utk seorg lelaki..just let him go..

      Delete